Reklamu na Smarty Hašek moc nevychytal…

Tomáš Roreček, Idea maker, RORECZECH s.r.o.

V jednoduchosti je většinou síla… Ale není jednoduchost jako jednoduchost…
DSC_3130Hokejový brankář Dominik Hašek znovu podniká. Uvádí teď na trh nový nápoj, nazvaný Smarty. Jeho billboardovou reklamu ale bohužel moc nevychytal…

Ano, billboard má být jednoduchý. Ale zároveň má být čitelný a odvnímatelný z velké dálky. Stará reklamní pravda říká, že billboardy by se měly posuzovat vytištěné maximálně ve velikosti krabičky od cigaret, ještě lépe ve velikosti krabičky od sirek – a pokud v tomto zmenšení nefungují, něco je špatně.

Spousta prázdného prostoru a „decentní“ velikost sloganu můžou vypadat dobře na celostránkovém inzerátu. V outdooru jsou ovšem kontraproduktivní…

V tomhle případě navíc dvě třetiny prostoru slouží jen k tomu, aby bylo ukázáno, že má ten nápoj dvě varianty, dvě příchutě. Přitom ovšem zvolené grafické řešení nedává šanci odvnímat, o jaké dvě varianty vlastně jde, v čem je jich rozdíl.

To, že je plechovka ukázána dvakrát, nevede k tomu, že by si jí člověk víc všiml. Jen to zmnožuje počet vizuálních informací, což paradoxně způsobuje, že jich kolemjedoucí stihne zaregistrovat méně.

Ještě zřetelnější je to třeba na téhle fotce, pořízené z jedoucího auta a z větší dálky:
DSC_3147Stačilo by dát plechovky za sebe, tak, aby jedna byla dominantní a druhá by byla za ní vidět jen z části. Informace o tom, že nápoj má dvě varianty, by byla zachována. Zároveň by to umožnilo „slogan“ podstatně zvětšit, takže by byl skutečně čitelný i z dálky.

O sloganu se ovšem v tomhle případě moc mluvit nedá… Uvolňuje a koncentruje zároveň?! To nezní moc důvěryhodně, to je jako kombinovat heroin s pervitinem… Ale nechci být skeptik, třeba vymysleli skutečně geniální recepturu…:-)

A že Smarty baví?! Jestli to má být metafora, že to chutná, dejme tomu… Ale jinak moc nechápu, čím by mohl nápoj BAVIT. Pokud tedy nesponzoruje například nějaký hudební festival nebo něco podobného…

Ještě poslední poznámka… Vzhledem k tomu, že jde o zaváděcí kampaň zatím neznámého produktu, a vzhledem k tomu, že font, kterým je název výrobku napsán na obalu, je z hlediska outdooru špatně čitelný, bylo by efektivnější tento název použít ještě přímo ve „sloganu“. Takže:

                                                             SMARTY:
                                                             Uvolňuje
                                                           Koncentruje
                                                                Baví


Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *